Nowy Sącz na torach: Kluczowe zmiany w modernizacji kolei

W Nowym Sączu zakończono budowę nowoczesnego skrzyżowania bezkolizyjnego na przecięciu ulicy Krakowskiej z linią kolejową nr 104. To kluczowy element szeroko zakrojonej modernizacji infrastruktury kolejowej w tym regionie. Dzięki tej inwestycji możliwe będzie nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale również usprawnienie przepływu zarówno ruchu drogowego, jak i kolejowego.
Postęp w budowie nowych obiektów inżynieryjnych
W mieście dostrzec można znaczące zmiany. Nowo powstały most kolejowy nad rzeką Dunajec jest już gotowy do ułożenia torów, zajmując miejsce historycznej przeprawy sprzed wojny. Równocześnie trwają prace nad nowym mostem nad potokiem Żeglarka. W rejonie ulic Węgierskiej i Zielonej powstają dodatkowo nowe wiadukty. Modernizacja obejmuje również budowę nowych przystanków kolejowych, takich jak Nowy Sącz Chełmiec oraz Nowy Sącz Miasto, co zapewni mieszkańcom łatwiejszy dostęp do usług kolejowych.
Bezpieczeństwo pieszych dzięki podziemnemu przejściu
Kończą się prace nad podziemnym przejściem dla pieszych przy ulicy Jadwigi Wolskiej, które zastąpi dotychczasowe przejście poziome. To innowacyjne rozwiązanie nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa pieszych, ale również usprawni ruch kolejowy w tym obszarze. Główne prace budowlane w mieście mają zakończyć się jeszcze przed końcem tego roku, a pierwsze przejazdy zmodernizowaną linią na odcinku Klęczany – Nowy Sącz są planowane na 2026 rok.
Znaczenie modernizacji dla regionu
Przebudowa linii kolejowej pomiędzy Nowym Sączem a Limanową, z dalszymi planami na połączenie z Krakowem i Zakopanem, stanowi jedno z najważniejszych przedsięwzięć kolejowych w regionie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy i podróżni zyskają lepsze i bardziej efektywne połączenia, co znacznie poprawi układ komunikacyjny miasta.