Wielomilionowe odnowienie infrastruktury drogowej i kolejowej w Nowym Sączu

Wielomilionowe odnowienie infrastruktury drogowej i kolejowej w Nowym Sączu

Nowy Sącz jest na progu największej i najbardziej skomplikowanej inwestycji w dziedzinie transportu kolejowego i drogowego w swojej niedawnej historii. Projekt modernizacyjny, o wartości 960 milionów złotych, obejmuje kilkunastokilometrowy fragment linii 104 prowadzącej z Nowego Sącza do Klęczan, jako część szerszego planu ulepszania szlaku do Chabówki. W ramach tego przedsięwzięcia PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzi liczne prace infrastrukturalne na terenie miasta. Zostaną zbudowane nasypy, wymienione tory i trakcja, postawiony most na Dunajcu, a także cztery wiadukty, oraz nowe odcinki ulic i chodników. Prace już się rozpoczęły, co zwiastuje narastające utrudnienia dla mieszkańców poruszających się po mieście.

Seryjne wyzwania czekają na nas w związku z konstrukcją dwóch dużych wiaduktów kolejowych. Pierwszy z nich zostanie zbudowany na skrzyżowaniu ulic Kolejowej, Zielonej i Asnyka. Wstępne prace związane z wymianą sieci podziemnych rozpoczną się już w listopadzie bieżącego roku. Jest to jedno z najbardziej skomplikowanych etapów całego projektu, w ramach którego poziom jezdni zostanie obniżony o kilka metrów, a część linii kolejowej nr 104 zostanie podniesiona o około 1,5 metra względem obecnej trasy. PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z głównym wykonawcą, firmą Torpol S.A., przewidują, że zamknięcie kilku ulic w tej okolicy, w tym ulicy Kolejowej, potrwa aż dwa lata. Inwestor jednak ma nadzieję, że uda się przywrócić ruch między ulicami Waryńskiego a Sienkiewicza nieco wcześniej.